Fizjoterapia dziedzi powyżej 1. roku życia

Po ukończeniu pierwszego roku życia dziecko wchodzi w etap intensywnego rozwoju psychoruchowego. Na tym etapie fizjoterapia skupia się na wspieraniu prawidłowych wzorców ruchowych, zapobieganiu wadom postawy i ewentualnym korygowaniu drobnych nieprawidłowości, zanim utrwalą się w codziennym funkcjonowaniu

Między 1. a 3. rokiem życia dziecko stopniowo rozwija swoją sprawność ruchową i manualną. Zaczyna sprawnie biegać, wspina się, buduje z klocków oraz uczestniczy w prostych zabawach zręcznościowych.

Fizjoterapeuci monitorują między innymi stabilizację tułowia, symetrię ciała w ruchu, rozwój równowagi, płynność ćwiczeń i motorykę małą (czynności rąk).

Fizjoterapia dzieci po 1. roku życia koncentruje się na wspieraniu harmonijnego rozwoju ruchowego oraz kształtowaniu prawidłowych wzorców lokomocji, w tym nauki chodu. Kluczową rolę odgrywają regularne ćwiczenia, zabawa ruchem i właściwie dobrane obuwie, które nie ogranicza naturalnej pracy stóp i sprzyja ich zdrowemu rozwojowi. Szczególną uwagę należy zwracać na pojawiające się nieprawidłowości i – w razie wątpliwości – konsultować się ze specjalistą.


Wizyta u fizjoterapeuty na tym etapie to: